Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) tájékoztatása szerint a nyári időszakra ismét szolgálatba állították a motoros és robogós mentőket az országban. Mindez azt jelenti, hogy mostantól hazánk négy pontjáról tudnak motoros mentőket is riasztani az Országos Mentőszolgálat mentésirányító központjából. A bázisok egyike Gödöllő. Ezen kívül – ha baj van – Balatonvilágosról, Újhartyánból, illetve Tiszaújvárosból indulhatnak útnak két keréken a szakképzett segítségnyújtók.