Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A gödöllői Margita 344,2 Turisztikai és Sport Egyesület június 8-án, szombaton éjszakai teljesítménytúrára várja a gyaloglást kedvelőket, akik – választás szerint – 6, 12, 20 és 30 kilométeres távokon tehetik próbára a képességeiket.
A kihívásra vállalkozók a gödöllői Erkel Ferenc Általános Iskola (Szabadság tér 18.) elől 20 és 22 óra között indulhatnak útnak. A nevezési díj 400 forint (6 kilométer), 500 forint (12 kilométer), valamint 900 forint (20 és 30 kilométer). A résztvevőket – akik számára a rajtnál csomagmegőrzést biztosítanak – névre szóló oklevéllel, illetve kitűzővel díjazzák a szervezők. További információ Kobzi András főrendezőtől kérhető a (06-30) 609-8729-es telefonszámon, valamint a kobzi.andras@freemail.hu email címen.