Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Kisebb malőröket és félreértéseket leszámítva, a gödöllői helyszíneken dolgozók jól vizsgáztak a pünkösdi hétvégén lezajlott kutya világkiállítás városunkba telepített eseményein. A külföldi vendégek étel- és italfogyasztása több napon át jótékonyan táplálta egyik-másik helyi vendéglátó-ipari egység bevételét, jókedv, móka és kacagás jellemezte az esti összeülések hangulatát.
A korongelkapásban (frizbi) elképesztő sebességű és ügyességű mutatványokra képes ebek látványos, a Táncsics Mihály úti sportcentrum műfüves küzdőterén végrehajtott produkcióit kiemelkedő érdeklődés kísérte. Ráadásul, a magyar indulók is kitettek magukért, számos versenyszámban született hazai Európa-bajnoki-, vagy világkupa-győzelem. Zebegnyei Istvánnak és kutyájának köszönhetően gödöllői is.
Arról nem is szólva, hogy sikerült alaposan megtéveszteni a helyi viszonyokat nem ismerő külföldieket. Két norvég hölgy elismerően szólt a négy éve megújult és felszerelt sporttelep büféje előtt arról, milyen jó a szervezés, a kiszolgálás, és remek ötlet volt konténereket bérelni az eseményre. Látszott rajtuk, fogalmuk sincs arról, hogy a kék létesítményegységek már 2009-ben a helyükre kerültek…