Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Reggel óta gyerekzsivajtól volt hangos a Gödöllői Rendőrkapitányság épülete és az objektum környéke, hiszen több száz helyi és környélbeli iskolás tülekedett azért, hogy bepillanthasson a zsaruk munkájának kulisszatitkaiba.
A Gödöllői Rendőrkapitányság által meghirdetett nyílt nap nem titkolt célja – a rendőrség tevékenységének bemutatásán kívül – a bűnmegelőzés, az áldozatvédelem, a drog-prevenció középpontba helyezése, valamint a rendőrök iránti bizalom kialakításának elősegítése volt.
A Petőfi Sándor utcai intézmény épületének környékén sétálók többször értetlenkedve fogadták az időnként felcsendülő szirénazajt, ami ezúttal nem éles riasztást jelentett, hanem azt, hogy a járőrautóba beülő, illetve a motorokra felpattanó nebulók minden lehetséges technikai eszközt kipróbálhattak. Mi több, az előállító-helyiségek és a fogda zord falai láttán azt is megtapasztalhatták, hogy milyen körülmények várnak azokra, akik a jogkövető magatartás helyett a bűncselekmények zavaros világába tévednek.