Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Május 12-én, vasárnap rendezi meg a gödöllői Margita 344,2 Turisztikai és Sport Egyesület az év legjelentősebb kerékpáros túráját. Az érdeklődők – a 20-tól a 100 kilométeresig – négy táv teljesítése közül választhatnak. A hosszabb távokra (50, 80 és 100 kilométer) vállalkozók 8 és 9 óra között rajtolnak el Gödöllőről, míg a 20 kilométeres etap teljesítését megcélzók startja 9 és 10 óra között lesz. A teljesítménytúra résztvevőitől 900 forintot (100 kilométer), illetve 800 forintot (50 és 80 kilométer) kérnek el a szervezők. A túrák rajtja és célja az Erkel iskolánál lesz. Bukósisak és láthatósági mellény használata minden kerékpáros számára ajánlott. Lássuk a távok útvonalát és főbb terep-paramétereit: