Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Tovább szélesítette partneri körét a Magyarországon több mint 125 éve jelen lévő Siemens Zrt. a magyar felsőoktatásban. A mérnökképzés támogatásában élen járó nagyvállalat ezúttal a gödöllői központú Szent István Egyetemmel kötött együttműködési megállapodást. A partnerség első kézzelfogható eredménye az a listaáron 300 millió forint értékű szoftvercsomag, amit a Siemens ajánlott fel az egyetemi képzés fejlesztéséhez. A kontraktust a Siemens Zrt. részéről Dale A. Martin vezérigazgató (képen balra), az egyetem oldaláról pedig dr. Solti László rektor látta el kézjegyével április 25-én.
A Siemens PLM (Product Lifecycle Management, azaz: termék-életciklus menedzsment) szoftvert világszerte több mint 70 ezer ügyfél használja a gép- és elektronikai iparban, és különlegessége, hogy a NASA is ennek alkalmazásával tervezte a Curiosity marsjárót. Fotó forrása: szie.hu