Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 7-én, vasárnap – a Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram részeként – szezonnyitó motoros napot rendeznek a Gödöllőtől néhány kilométerre található mogyoródi Hungaroringen. A Kulturált Közlekedésért Alapítvány, az Országos Baleset-megelőzési Bizottság és a Nemzeti Közlekedési Hatóság kezdeményezése alapján lezajló eseményt hagyományteremtő szándékkal hirdették meg. Főként azért, hogy a résztvevők megismerhessék a járművek üzemeltetésével kapcsolatos műszaki teendőket és az aktuális közlekedési szabályváltozásokat.
Az ingyenesen felkereshető motoros nap a közlekedési morál javítását is szolgálni kívánja, hiszen az utóbbi években nincs számottevő javulás a hazánkban bekövetkezett motoros balesetek számának alakulásában. A tesztpályákon vizsgabiztosok segítik az érdeklődőket, miközben az őket elkísérő családtagok számára játékos, szórakoztató programokkal készülnek a szervezők. A nap fénypontjának ígérkezik a versenypályára tervezett élménymotorozás, amin csak azok vehetnek részt, akik bőr motorosruhában pattannak nyeregbe, és megfelelő védőfelszereléssel rendelkeznek.