Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Április 1-jéig fokozott közúti ellenőrzésekre számíthatnak a gépjárművel, kerékpárral és gyalogosan közlekedők a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság illetékességi területén, így Gödöllőn is.
Az ittas járművezetők forgalomból történő kiszűrése, valamint a figyelemfelhívás az alkoholos vagy bódult állapotban történő vezetés közúti veszélyességére, a szabálysértést elkövető személyek – ide értve az ittas állapotban gyalogosan, kerékpárral elkövetett szabálysértéseket is – jogszerű szankcionálása, a passzív biztonsági eszközök használatának ellenőrzése és az agresszív vezetők elleni fellépés a célja a Józan Húsvét elnevezésű rendőrségi akciónak.