Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Különleges látványban lesz része annak, aki március 31-én, vasárnap felkeresi a Gödöllői Királyi Kastélyt, ahol az Ibolya Nap programjának keretein belül 150 féle fokföldi ibolyát és más csuporkaféle szobanövényt népszerűsítenek a Magyar Fokföldi Ibolyások Klubjának tagjai.
A kiállításon a hazánkban is kedvelt virágkülönlegességek lenyűgöző forma- és színkavalkádjában gyönyörködhetnek a látogatók. Kuriózumnak számít, hogy a felvonultatott fajták jelentős része nem kapható kereskedelmi forgalomban Magyarországon, a ritkaságok kizárólag a hazai gyűjtők állományát képezik. A program része egy szavazás is, aminek során az Ibolya Napi kiállítás legszebb virágára voksolhatnak az eseményt felkeresők.