Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Gödöllői SBE II. – Kóka 0,5-4,5 Döntetlen: Kőszegi Lajos. Vereség: dr. Tallós Emil, Lenkei Róbert, Fehér Mihály, Knon Máté.
Alaposan visszavágtak a mostani vendégek az elmúlt év őszén, Kókán elszenvedett egypontos vereségért a Gödöllői Sakkbarátok második csapatának, amelynek – az ÉLŐ-pontok figyelembevételével számított rangsor alapján némiképp váratlanul – ezúttal mindössze egyetlen döntetlenre futotta az erejéből. Bár még két forduló hátravan a bajnokságból, de úgy tűnik, hogy a súlyos vereséggel elszálltak a GSBE II. dobogós reményei. A gödöllői csapat 10,5 ponttal jelenleg a tabella 4. helyén áll, és április 7-én a második pozícióban tanyázó Visegrádhoz látogat.