Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Különös, az autósok nagy részét érintő esetre hívta fel hírportálunk figyelmét egyik olvasónk. A tanulságos történet az egyik gödöllői autómosó szolgáltatónál játszódott le a minap.
Olvasónk elmondása szerint az autómosóban a gépi mosás idejére tapadókoronggal rögzítik a hátsó ablaktörlőt. Ez önmagában nem lenne baj, azonban, ha nem távolítják el, a korong képes tönkre tenni a hátsó szélvédő tisztítására szolgáló szerkezetet. Ezúttal is ez történt: az ablaktörlő motorja leégett, az utasteret enyhe füst és rettenetesen erős égett szag borította be. A műanyag ajtóburkolat megolvadt. Az ilyen helyzet egy hölgy vagy fiatal, rutintalan vezető esetén akár életveszélyes is lehet. De még a tapasztaltabb sofőr figyelmét is elvonhatja annyira, hogy netán balesetet okoz.
Panaszosunk megkereste a problémával a mosó vezetőjét, és figyelmeztette a veszélyre, majd kérte, hogy az autómosó biztosítását terjesszék ki erre a káresetre is. Az autómosó illetékese azonban – állítólag – alpári hangnemben reagált a felvetésre. Sőt, még neki állt feljebb, mondván: az „ellopott” kis korongok sok kárt okoznak a cégnek…