Jövő augusztusban lesz 30 éve, hogy a több évig húzódó rekonstrukciót követően ismét látogathatóvá vált a Gödöllői Királyi Kastély. Az elmúlt közel három évtizedben a történelmi falak számos remek kiállítást, koncertet, kulturális attrakciót „láthattak”, és sok-sok millió látogatót „fogadhattak”. De ahhoz foghatót, mi augusztus 21-én zajlott le a kastély parkjának színpadán, keveset. Sőt, a libabőrhatást tekintve, talán egyet sem. Az István, a király című rockopera-keresztmetszet nem csak a szakma nagyjai körében váltott ki elismerést, hanem a mintegy 5000 fős közönség számottevő többsége is szuperlatívuszokban nyilatkozott a Feke Pál által rendezett produkcióról. Ennek apropóján is beszélgettünk dr. Ujváry Tamással, a gödöllői kastélyt működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatójával, aki augusztus 19-én a Pesti Vigadóban átvehette Hankó Balázs kulturális és innovációs minisztertől a Magyar Arany Érdemkereszt polgári tagozat kitüntetést.
Szeptember 1-jén indul az Otthon Start Hitelprogram, ami – hasonlóan a korábbi CSOK hitelhez és a jelenleg is igényelhető CSOK Plusz kölcsönhöz – egy kamattámogatott kölcsön, viszont kedvezőbb, szélesebb réteg számára igénybe vehető feltételekkel bír. Napjainkban sokan gondolják át az elsősorban a fiatalokat célzó forrásszerzési lehetőség részleteit, előnyeit, esetleges buktatóit. Hírportálunk a 2004 óta Gödöllőn élő, a pénzügyi szektorban több mint 20 éve dolgozó Piacsek Rózsa Erzsébetet kérte arra, hogy – felhasználva a jelzáloghitelezésben eddig szerzett tapasztalatait – mutassa be ezt az új finanszírozási lehetőséget.
Az augusztus 21-én a Gödöllői Királyi Kastély parkjában rendkívüli érdeklődés mellett lezajlott István, a király című rockopera-keresztmetszetet – a Kulturális és Innovációs Minisztérium (KIM) támogatásának köszönhetően – ingyenesen tekinthették meg az érdeklődők. A nézőktől és a meghívott vendégektől mindössze annyit kértek, hogy ehetőségük szerint pénzbeli adományaikkal segítsék a kárpátaljai Beregszászi járás magyar nyelvű oktatását. A gyűjtés koordinátora a Magyar Ifjúsági Konferencia Egyesület. A kezdeményezésről, annak eredményéről a Gödöllőn élő Nagy-Vargha Zsófiát, a KIM fiatalokért felelős helyettes államtitkárát kérdeztük.
2013-ban tovább bővíti nagy sikerrel közlekedő nosztalgiajáratait a BKV Zrt. – olvasható a közlekedési társaság honlapján. A program részeként visszatér a gödöllői HÉV-vonalra az M VIII-as motorkocsi, amin a nosztalgiázni vágyók februárban minden szombaton utazhatnak.
Az M VIII-as sorozatú, 251-es pályaszámú, távkapcsolású motorkocsit a Dunakeszi Vagongyár gyártotta 1952-ben, a Budapesti Helyi Érdekű Vasút megrendelésére. Mivel 1952. január 1-től a HÉV-vonalak üzemeltetését a Magyar Államvasutakra bízták, az elkészült 14 darab M VIII-as sorozatú motorkocsit az BHÉV helyett már a MÁV-BEV vehette át, majd 1958-ban került vissza az újra önálló BHÉV-hez. A járműveket eredetileg a csepeli gyorsvasútra szánták, azonban a csepeli vonal megnyitásához képest bő egy évvel később érkeztek meg, így Gödöllő és a főváros között jelentek meg, később pedig – közel négy évtizedig – a ráckevei vonalon is feltűntek. A motorkocsik 1991-ben búcsúztak a helyiérdekű vasút vágányairól, a 251-es pályaszámú motorkocsi – felújítása után – előbb nosztalgiavonatként közlekedett, majd a szentendrei Városi Tömegközlekedési Múzeum megbecsült darabja lett.
Hosszú szünet után az M VIII-as sorozatú, 251-es pályaszámú motorkocsi ismét forgalomba áll. A BKV ugyanis – a helyérdekű vasúti közlekedés megindulásának tavaly ünnepelt 125. évfordulója alkalmából – felújította az eddig a múzeumban árválkodó járművet, így idén rendszeresen szállít majd utasokat. A modernizált motorkocsi februárban minden szombaton nosztalgiavonatként közlekedik a H8-as hév vonalán. A járat nosztalgia díjszabás szerint vehető igénybe: Kerepesig 500 forintos, míg Gödöllőig 1.000 forint értékű nosztalgiajegyet kell váltani. A járatok csak a feltüntetett megállóhelyeken és a vonat befogadó-erejéig vesznek fel utasokat.