Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Január 23-án, szerdán 17 órától lakossági fórumra várják azokat, akiket érdekel a gödöllői HÉV-vonal városi szakaszának komplex fejlesztési koncepciója. A Művészetek Háza Gödöllő épületében lezajló eseményen arra is választ kaphatunk, hogy a megvalósíthatósági tanulmányterv készítőimilyen megoldásokat kínálnak a problémás, a vágányok és a 3-as főút kapcsolódásánál fellelhető csomópontoknál rendre kialakuló, estenként áldatlan közlekedési állapotok felszámolására.