Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az 1996-ban kirobbant, Tocsik Márta nevéhez köthető botrány óta érdemes kellő óvatossággal kezelni a sikerdíj szót. Még akkor is, ha ennek fejében megtakarítás helyezhető kilátásába.
A gödöllői önkormányzat tagjai decemberben olyan határozati javaslatot fogadtak el, aminek értelmében az adózás területén próbálnak meg pénzt fogni. A polgármesteri hivatal költségvetési irodájának munkatársai és az önkormányzat könyvvizsgálója mellett, a jövőben a komoly szakmai múlttal és tekintéllyel rendelkező PricewaterhouseCoopers Magyarország Kft. illetékesei is közreműködnek abban, hogy megtakarítás születhessen a városi költségvetés, valamint az önkormányzati alapítású gazdasági társaságok általános forgalmi adó (ÁFA) tételeit illetően.
A szolgáltatásait korábban más gödöllői ügyekben (például: balatonlellei üdülő értékesítése, Erzsébet királyné Szálloda üzemeletetője gazdálkodásának átvilágítása) is hasznosító PricewaterhouseCoopers Kft. a múltra, illetve a jövőre nézve megtakarított adó összege alapján 10 százalékos mértékű sikerdíjra jogosult, ami nem haladhatja meg a nettó 7,9 millió forintos összeget. A sikerdíj alapját az az ÁFA-tétel képezi, amihez az önkormányzat, mint megbízó a társaság javaslata alapján hozzájut.