Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Bő fél évvel ezt követően, hogy átadták, január 3-án megnyitják a forgalom számára a gödöllői vasútállomáson, a Királyi Váró szomszédságában kialakított P+R parkolót. A létesítmény területén 124 gépkocsi elhelyezésére lesz lehetőség, amiből négy a mozgáskorlátozottak számára fenntartott beálló.
A P+R parkoló mellett, a régi raktárépület átépítésével, B+R parkoló is épült, ahol 104 kerékpár tárolható a jövőben. Ez az objektum azonban – hatósági engedélyek hiányában – még nem tárja ki a kapuit január elején. A közvilágítással és térfigyelő kamerákkal ellátott területen megvalósult beruházás összköltségvetése 130 millió forint volt, aminek 90 százalékát uniós forrásokból teremtették elő.