Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Két pályázó közül a gödöllői képviselőtestület tagjai Kovács Balázst tartották alkalmasabbnak arra, hogy a következő öt évben (is) betöltse a Művészetek Háza Gödöllő Nonprofit Közhasznú Kft. ügyvezető igazgatói tisztségét.
A helyi kultúra házának munkáját 2007 óta irányító Kovács Balázsnak csupán egy riválisa akadt, aki úgy gondolta, hogy képes lenne ellátni az igazgatói feladatokat. A 37 éves hölgy beadványát azonban – függetlenül attól, hogy az érintett szóvá tette, szerinte eleget tett a kiírásban foglaltaknak – nem tartotta alaposnak a kandidálásokat elbíráló bizottság, amely a jelenlegi direktor pályázatát favorizálta.
Mivel a döntés-előkészítő csoport javaslatát a gödöllői képviselőtestület tagjai elfogadták, Kovács Balázst újabb öt évre, 2013. január 1-jétől 2017. december 31-ig a Művészetek Háza Gödöllő direktorának választották. Határozatában a régi-új ügyvezető havi bruttó munkabérét is rendezte a várost irányító grémium. Kovács Balázs a mostani 386.400 forint helyett a következő év első napjától 436.400 forintra tarthat igényt, ami közel 13 százalékos fizetésemelésnek felel meg.