Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Az ország jövő évi költségvetéséről szóló törvény rendelkezései továbbra is az önkormányzatok feladatává teszik a gyermekek napközbeni ellátása keretében megszervezett étkeztetés biztosítását. Városunkban ez a szolgáltatás a Kalória Kht. hatáskörébe tartozik.
Igazodva az előírásokhoz, valamint szem előtt tartva az inflációs előrejelzéseket, a Kalória Kht. illetékesei javaslatot tettek a január 1-jétől fizetendő térítési díjakra. A tarifák 6 százalékos növelését a gödöllői képviselőtestület tagjai jóváhagyták.
A határozat értelmében, a városi bölcsődékben a térítési díj egy napra 397 forint (tízórai 88 forint, ebéd 238 forint, uzsonna 71 forint) lesz, az óvodákban 401 forintot (tízórai 88 forint, ebéd 241 forint, uzsonna 72 forint) kell fizetni naponta, a napköziotthonos iskolai háromszori étkezés pedig 556 forintba (tízórai 122 forint, ebéd 335 forint, uzsonna 99 forint) kerül napi szinten. A gimnáziumi ebéd térítési díja nem változik, annak összege továbbra is napi 368 forint marad.
Az általános forgalmi adót tartalmazó díjakat a megemelkedett élelmiszer árakból kiindulva, illetve az Országos Tisztifőorvosi Hivatal vonatkozó táplálkozás-egészségügyi ajánlásának figyelembe vételével állapították meg.