Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Március 15-én jövőre is átadják a helyi képviselőtestület által tizenhat esztendővel ezelőtt alapított Gödöllő Városért díjat. A vonatkozó rendelet értelmében településünk második legrangosabb elismerése alkalmanként legfeljebb két magánszemélynek és egy közösségnek ítélhető oda, olyanoknak, akik munkájukkal közmegbecsülést érdemeltek ki, példás, magas színvonalú tevékenységükkel hozzájárultak a város fejlődéséhez, jó híre növeléséhez.
A kitüntető cím elnyerésére alkalmasnak talált személyre, vagy közösségre bárki tehet javaslatot, az írásos ajánlást – részletes indoklással – legkésőbb január 15-én, kedden 12 óráig kell eljuttatni a Polgármesteri Hivatal Polgármesteri Irodájára (2100 Gödöllő, Szabadság tér 7.).
Emlékeztetőül: ebben az esztendőben Benedek Krisztina népdalénekes, népiének- és néptánc-pedagógus, Márton Danku István karnagy és rendező-tanár, valamint a VÜSZI Kft. dolgozói közössége érdemelte ki a Gödöllő Városért díjat.