Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
December 13-án, csütörtökön 15 órakor szabadtéri korcsolyapálya nyílik az egyetemen, a teniszpályák területén. A jégfelület – amíg az időjárás engedi – hétfőtől péntekig 15 és 21 óra, szombaton, vasárnap, illetve ünnepnapokon 10 és 21 óra között tart nyitva.
A helyszínen korcsolyabérlésre és korcsolyaélezésre is van lehetőség. A napijegy 700 forintba kerül, kísérőjegy pedig 200 forintért váltható. A belépőjegy ára egy pohár forró teát tartalmaz. Csoportoknak és iskoláknak kedvezményt biztosítanak, és szervezett formában napközben is használhatják az egyetemi korcsolyapályát. További információ: (06-20) 937-5051