Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
December 9-én Szentendrén, azon belül a Skanzen területén rendezték meg a 19. mezeifutó Európa-bajnokságot. A hölgyek mezőnyében ott volt a gödöllői származású, egykoron a Gödöllői EAC színeiben versenyző londoni olimpikon (92. hely), Erdélyi Zsófia is.
Tizenkilenc ország 54 versenyzője állt rajthoz a felnőtt nők viadalában, hogy szeles, hideg időben, hóval borított pályán teljesítse a 8.050 méteres távot. Hazánkat – Papp Krisztinán (43.) kívül – a gödöllői Erdélyi Zsófia képviselte, aki 29:38 perces időeredménnyel a 40. helyen ért célba. A Gödöllői EAC egykori hosszútáv-futója december 10-én ünnepli 25. születésnapját.