Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Egy törvénymódosító javaslat szerint jövő május elsejétől az állam átvenné a járóbeteg-szakellátást nyújtó egészségügyi intézményeket. Ez az intézkedés Gödöllőn a Tormay Károly Egészségügyi Központ vagyonát és dolgozói kollektíváját érintené.
Úgy tudjuk, az államosítás nem történik meg abban az esetben, ha az önkormányzat február 15-ig nyilatkozatban vállalja, hogy továbbra is ellátja ezt a feladatot. Amennyiben erről nem születik döntés, a szakrendelő állami tulajdonba kerül, és az intézmény fenntartója a Gyógyszerészeti és Egészségügyi Minőség- és Szervezetfejlesztési Intézet (GYEMSZI) lesz.
Ha a gödöllői képviselőtestület tagjai úgy határoznak, hogy május után is megbirkóznak a feladattal, akkor ezt feladatátvállalási megállapodás alapján tehetik majd meg.