Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Sok önkormányzatnak biztosíthat jelentős segítséget a kormány azon döntése, miszerint: az állam részben vagy teljesen átvállalja a települések adósságállományát. A folyamat az elmúlt napokban a gödöllői központú választókerületben is elindult.
Az eddig történtekről Vécsey László (Fidesz), a körzet országgyűlési képviselője tett közzé bejegyzést közösségi oldalán. A városatya úgy fogalmazott: már három települést szabadítottunk meg eddig a teljes adósságállományától, és választókerületünk minden önkormányzatán segíteni fogunk, a kormányzati hitelátvállalással.
Első körben Bag, Nagytarcsa és Szada szabadult meg törlesztési terheitől. A választókörzet nagyobb, 5 ezer fő feletti lélekszámú települései – köztük Gödöllő – esetében a fejlesztési célhoz köthető hiteltartozás legalább 40, legfeljebb 70 százaléka lehet az, ami nem lebeg majd Damoklész kardjaként a városvezetés feje felett. Az erre vonatkozó egyeztetések előreláthatólag januárban zajlanak le.