Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
December 5-én, szerdán 10 órakor kezdődik a Kárpát-medencei Összefogás Fórum a Szent István Egyetem gödöllői kampuszán, amin határon túli gazda- és egyéb szervezetek képviselői vesznek részt.
A rendezvényen – amire meghívást kapott Böjte Csaba ferences rendi szerzetes, a Dévai Szent Ferenc Alapítvány kuratóriumának elnöke is – beszédet mond Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti ügyekért felelős államtitkára.
A Vidékfejlesztési Minisztérium idén januárban adta ki a Darányi Ignác Tervet, aminek része a „Vidékfejlesztési Együttműködések a Kárpát-medencei határon túli magyarsággal” program. A szaktárca a Kárpát-medence vidéki térségeinek felemelkedését főként a magyar közösségeket érintő területeken szeretné elősegíteni. Ennek érdekében az agrártárca illetékesei az elmúlt hónapokban székelyföldi, felvidéki, kárpátaljai, vajdasági, délvidéki, muravidéki, burgenlandi gazdaszervezetek képviselőivel tárgyaltak. A fórum lehetőséget nyújt az elért eredmények és az elvégzett feladatokat összegzésére, valamint a jövőbeni tervekről történő egyeztetésre.