Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Eredetileg úgy volt, hogy városunkban randevúznak a csapatok, ám a gödöllőiek kérésére a dobogós pozíció megszerzéséért csatázó mezőkövesdiek hozzájárultak a pályaválasztói jog felcseréléséhez.
Alaposan beragadt a rajtnál Bartos Gábor együttese, amely a mérkőzés első perceiben képtelen volt bevenni a házigazdák kapuját. Mindeközben a játékvezetők kifinomult részlehajlását is élvező vendéglátók sorra lőtték a gólokat, és a 4. perc végén már 5-0-ra vezettek, majd a szünetig tovább hizlalták a különbséget.
A mezőkövesdiek lendülete a térfélcserét követően némileg alábbhagyott, így a rossz kezdésből magára talált gödöllői legénység fokozatosan közelebb került riválisához. Olyannyira, hogy a második félidőt 19-14-re nyerte városunk csapata. Beérni azonban nem sikerült a vendéglátókat, akik kínosan ügyeltek arra, hogy otthon tartsák a bajnoki pontokat.
Tíz forduló után a gödöllőiek 4 ponttal, 265-278-as gólkülönbséggel a tabella 10. helyét foglalják el. A Gödöllői KC együttese a következő fordulóban (december 1., szombat 18 óra) a Balassagyarmati Kábel SE vendége lesz.