Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Legutóbbi ülésükön a gödöllői városvezetés tagjai hét iskolaigazgató illetményének növelését hagyták jóvá az alap- és középfokú tanodák januártól esedékes államosítása előtt.
A visszamenőleges, november 1-jei hatállyal elfogadott döntés alapján minden, a helyi önkormányzat által fenntartott iskola vezetőjének 15 ezer forinttal növekedett a bruttó illetménye. Az intézkedés nem ró többletterhet a város költségvetésére, miután ezt az összeget korábban pótlékként kapták meg az iskolák irányítói.
A polgármester által előterjesztett indítvány eredetileg nem szerepelt a novemberi képviselőtestületi ülés napirendi pontjai között, azt a tanácskozás végén, a helyszínen tárták a városatyák elé.