Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Légy Te is a Banda tagja! Ezzel a mondattal hirdették meg azokat a dráma-színjátszó foglalkozásokat, amiken 12-13 éves fiatalok vehetnek részt.
A Művészetek Háza Gödöllő épületében csütörtöki napokon 16 és 17 óra között tartják a foglalkozásokat, ahol az általános iskolás korú tinédzserek együtt kereshetik a válaszokat az élet nagy kérdéseire, megismerhetik, felfedezhetik önmagukat, miközben új barátokra lelhetnek.
Nagy Zoltán, a Garabonciás Színtársulat tagja vezeti a dráma-színjátszó tréninget. A részvétel díja 3.200 forint havonta. A foglalkozásokra a (06-30) 210-5283-as telefonszámon, vagy a nagyzoltan@szabadsagnapifutas.hu email címen lehet jelentkezni.