Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Verhető kategóriába sorolható csapathoz utazott a Gödöllői KC formációja, amely az előző fordulókban a tabella felső házában (1-6. hely) tanyázó riválisai közül négyet már letudott. Azaz: joggal reménykedhettek a gödöllői legények pontjaik gyarapításában a 7. helyen álló békésiek otthonában.
Erre meg is volt a lehetősége Bartos Gábor csapatának, a végjátékban azonban porszem csúszott a vizitálók gépezetébe. Történt, hogy 8 másodperccel a lefújás előtt emberelőnyben támadhatott városunk alakulata, ám az utolsó passz pontatlan volt, így a hazaiak megúszták a pontvesztést. Bosszantó, és egyben némiképp tanulságos is, hogy a GKC egysége az eddig lejátszott hat ütközetéből a harmadikat bukta el egyetlen góllal…
Hat forduló után a gödöllőiek 2 ponttal, 153-161-es gólkülönbséggel a tabella 9. helyét foglalják el. A Gödöllői KC együttese a következő fordulóban (november 3., szombat 18 óra) a CLAAS-Törökszentmiklósi KE csapatát fogadja a Hajós iskola tornacsarnokában. Ezt megelőzően, október 30-án, kedden 18.30 órától a Magyar Kupa III. fordulójában az NB I-es Ceglédi KKSE együttesével találkozik a GKC alakulata a Hajós iskola tormacsarnokában.