Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Február 10-ig láthatják az érdeklődők az időszaki tárlatot, ami október 31-ig – hétfő kivételével – 10 és 18 óra között, ezt követően pedig 10 és 16 óra között kereshető fel.
A piros bugyelláris - Blaha Lujza Gödöllőn elnevezésű kiállításon – más, különleges relikviák mellett – látható a Gödöllői Városi Múzeum egyik legbecsesebb darabja: Blaha Lujza legyezője, amit Lotz Károly díszített 1880-ban, és számos neves ember ellátta kézjegyével.