Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
F. István 30 éves gödöllői lakos – tettének elkövetésekor még a készenléti rendőrség állományába tartozott főtörzsőrmester – külföldre távozott miután szerda virradóra bozótvágó késsel és viperával megsebesítette Cs. Gábort az egyetemi bejáró közelében lévő kocsmában.
Kollégái szeptember 23-án, vasárnap reggel fél hétkor fogták el F. Istvánt, akit egy Hollandiából hazafelé tartó buszon kapcsoltak le. Egyelőre nem világos, hogy a volt rendőr menekülési szándékkal távozott külföldre, vagy – amint azt közel ötórás kihallgatása során elmondta – testvérének kívánt segíteni egy munkában.
Az esettel kapcsolatosan sok még a tisztázandó kérdés. A Pestvidéki Nyomozó Ügyészség életveszélyt okozó testi sértés kísérlete bűntettének megalapozott gyanúja miatt indított eljárást F. Istvánnal szemben, aki beismerte tettét. A szankció kiszabásakor enyhítő körülménynek számíthat, hogy az elkövető feladta magát. Egyes jogi vélemények szerint azonban így sem elképzelhetetlen, hogy akár 8 éves börtönbüntetés vár majd a gödöllői késelőre, aki várhatóan házi őrizetbe kerül.