Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Vörös István és Futás Levente, a gödöllői önkormányzat Fideszes képviselői nem beszéltek a levegőbe, amikor a helyi képviselőtestület május 10-én lezajlott ülésén bejelentették: hanyag kezelés alapos gyanúja miatt ismeretlen tettes vagy tettesek ellen feljelentést tesznek az ügyészségen, az Erzsébet királyné Szálloda beruházási és működési anomáliáinak tisztázása érdekében.
A szóbeli ígéretet néhány napon belül tett követte, és a városatyák eljuttatták beadványukat a vádhatóságnak. Mivel a feljelentés elküldése óta már több mint egy hónap eltelt, megkerestük Vörös Istvánt és Futás Leventét, van-e tudomásuk arról, hogy hol tart az ügyészségi eljárás.
Érdeklődésünkre a Fidesz gödöllői önkormányzati képviselői elmondták: ma kapták kézhez a Központi Nyomozó Főügyészség Győri Regionális Osztályától az értesítést, hogy május 27-én tett feljelentésük alapján megindult az ügyészségi nyomozás a városközpontban PPP-konstrukció keretében megvalósult Erzsébet királyné Szálloda beruházása, pénzügyi konstrukciója, valamint a 2008 tavaszán átadott létesítmény üzemeltetése, működése és gazdálkodása ügyében. A nyomozást a Btk. 320. §. (1) bekezdésébe ütköző és aszerint minősülő hanyag kezelés vétségének gyanúja miatt rendelték el.
Amennyiben a gyanú beigazolódik, a büntetési tétel akár két évig terjedő szabadságvesztés is lehet.