Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ha egyszer-egyszer el is maradt, vagy az megszokott alsóparki környezet helyett a kastély parkjának Tessedik Sámuel utca felőli szegletében rendezték meg, de volt díjugrató lovasverseny május 1-jén Gödöllőn. Idén nem lesz.
Az ok prózai: a gödöllői lovasmajálist elérte a pénzhiány. A sokak által kedvelt attrakció szervezését az utóbbi években magára vállaló Gödöllői Lovas Sport és Hagyományőrző Közhasznú Egyesület (GLSE) illetékesei közleményükben sajnálattal tudatták, hogy a díjugrató verseny támogatására kiszemelt szponzorok szoros anyagi helyzetük miatt ezúttal nem tudnak hozzájárulni a megmérettetés színvonalas lebonyolításához. Mivel igénytelen versenyhez – teljes joggal – az egyesület nem adja a nevét, idén nem állítanak fel akadályokat az Alsóparkban május 1-jén.
A GLSE néhány esztendeje minden évben külön előirányzatként nevesített működési támogatást kap a gödöllői önkormányzattól. 2012-ben 520 ezer forintos dotációt hagytak jóvá a város költségvetésében a szervezet számára a helyi képviselőtestület tagjai. Az indoklásban az állt, hogy „minden évben megrendezik a hagyományos május elsejei lovasversenyt, ami egyben idegenforgalmi látványosság is”.