Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Január 19-én erősítették meg azt a korábban már felröppent hír, miszerint: benyújtotta lemondását Ángyán József, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára.
A döntés hátterében állítólag az húzódik meg, hogy a Gödöllőn élő és 2010-ben a Fidesz Pest megyei listájáról országgyűlési képviselői mandátumhoz jutott szakpolitikus nehezményezte, hogy a közszolgálati leépítési folyamat során hozzá közel álló munkatársakat bocsátottak el.
Egyelőre nem tudni, hogy Ángyán lemondását elfogadják-e, az azonban kiszivárgott, hogy az államtitkár január 23-án, hétfőn konzultál Orbán Viktor miniszterelnökkel. A történtek hatására több szervezet is tiltakozni kezdett. Köztük környezet- és természetvédők, akik az elbocsátások leállítása és az államtitkár tisztségében történő megtartása érdekében levelet intéztek a kormányfőhöz.