Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Néhány hónappal azt követően, hogy tavaly ősszel a Magyar Szocialista Pártból kilépettek – élükön Gyurcsány Ferenc korábbi miniszterelnökkel – kimondták a Demokratikus Koalíció (DK) párttá alakulását, a 4-es számú, gödöllői központú választókerületben is életre hívták a parlamenten kívüli párt szervezeti egységét.
A gödöllői zászlóbontás helyszíne január 12-én, a kora esti órákban az Erzsébet királyné Szálloda emeleti szekcióterme volt, ahol a DK országos vezetését a képen látható Niedermüller Péter elnökségi tag képviselte.
A szakmáját tekintve etnográfus végzettségű politikus tájékoztató beszédében úgy fogalmazott, hogy a párt január 28-i országos kongresszusára minden regisztrált tag meghívót kap. Ez mintegy 2.500 főt érint, akik közül mindössze néhány száz a volt MSZP-sek száma, a többiek olyan, a politikai szerepvállalás szükségességét érző érdeklődők, akik javarészt először vállalnak párttagságot.
Arról, hogy a gödöllői központú szervezet vezető koordinátora ki lesz, később, az országos irányítás jóváhagyásával születik majd döntés. A DK vezetése a beérkező pályázatok mérlegelése után hozza meg ez irányú határozatát.