Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Bizonyos szempontból rendhagyó döntést hozott a Magyar Atlétikai Szövetség (MASZ) elnöksége, amikor december 14-én megnevezte a sportág idei legjobbjait. Emberemlékezet óta nem fordult ugyanis elő, hogy ne a felnőtt győztes edzője végezzen az élen a trénerek rangsorában.
A hagyományt Benkő Ákos, a Gödöllői EAC mesteredzője törte meg, aki a junior fiúk között legjobbnak választott 400 méteres síkfutó olimpikon, Deák Nagy Marcell (junior Európa-bajnoki aranyérem országos felnőtt csúccsal, Universiade-győzelem) eredményes szakmai felkészítése okán érdemelte ki a rangos titulust.
Hírportálunk olvasói nevében gratulálunk az elismeréshez.