Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Korábbi, Gémesi György lemondhat című cikkünkre reagálva, városunk polgármestere levelet juttatott el szerkesztőségünkhöz, amiben – többek között – az alábbiakat fogalmazta meg:
Kálmán Olga főszerkesztő kérdése a következő választásra értendő és nem a jövő esztendőre. Amennyiben ez esetleg a kérdésben nem is lenne egyértelmű, akkor a válaszban lehet következtetni, ami szerint a következőket mondtam: „Azt én most nyilván nem tudom megmondani, hogy mi lesz kettő és fél év múlva…”
Azt továbbra is tartom, hogy az új önkormányzati törvény nem csak a polgármestereket lehetetleníti el, de a teljes önkormányzatiságnak is véget vet egyben. Szeretném jelezni, hogy a legutóbbi választáson Gödöllő lakosságától közel 74 %-os bizalmat kaptam, és ez engem kötelez, hogy bármilyen körülmények között is, még egy megváltoztatott önkormányzati törvény ellenében is szolgáljam Gödöllőt és lakosait a következő választásig.