Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Napjainkban azért „van gáz” a Pest Megyei Önkormányzat fenntartásában lévő Madách Imre Szakközépiskola, Szakiskola és Kollégiumban, mert nincs gáz. Az előreláthatólag október 21-ig fennálló fűtés- és melegvíz-hiány miatt szünetel az oktatás a város nyugati határában található tanodában. A héten elmaradt órákat későbbi időpontban pótolják.
Pest Megye Önkormányzata honlapján tette közzé, hogy elnézést kér az érintettektől, és az illetékesek mindent megtesznek a tanításhoz elengedhetetlen feltételek helyreállítása érdekében. Ennek alapja lehet a megyei önkormányzatok és a kormány közös, október 3-án bejelentett szándéknyilatkozata a megyék konszolidációjáról.
A Pest Megyei Önkormányzat és a Tigáz Zrt. már megkezdte a szolgáltató felé fennálló tartozás rendezéséről, illetve átütemezéséről szóló megállapodás előkészítését. Amint az érintettek megegyeznek a részletekben, és a kért garanciákban, továbbá aláírják az erről szóló megállapodást, az előírásoknak megfelelő rendben megkezdődhet a szolgáltatás visszakapcsolása, majd a fűtés újraindítása.
A belügyminiszter közbenjárása eredményes volt, így a gázszolgáltató október 21-én megkezdte a fűtés visszaállítását a középfokú gödöllői iskolában is, ahol október 24-én már melegek voltak a radiátorok.