Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Bizonyára többeknek feltűnt, hogy a Gödöllői Királyi Kastély – annak ellenére, hogy már nincs uniós elnökségi rendezvény – „technikai okok” miatt kedden és szerdán zárva tart.
Némi kutakodás után sikerült kideríteni: a kényszer-szünnapok arra vezethetők vissza, hogy városunk ékességében ma a tűzszerészeké és a biztonsági embereké volt a terep, mivel július 13-án, szerdán kihelyezett ülést tart az Orbán-kormány a gödöllői Grassalkovich-kastélyban.
Előzetes értesülésünk szerint a délelőtti órákban kezdődő eszmecserén több, aktuális, főként gazdasági-energetikai jellegű kérdésben is állást foglalnak majd a kabinet tagjai, akik az idei esztendő első hat hónapjában, a magyar európai uniós elnökség tárgyalásai során – mint üléslevezető elnökök – valamennyien megfordultak már a történelmi falak között.