Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hazánk európai uniós elnöksége kapcsán 2011 első félévében számos rendezvény helyszíne volt a gödöllői Grassalkovich-kastély megújult lovardája és a hozzá csatlakozó barokk istálló helyiség-csoportja.
Szerkesztőségünk munkatársainak több esetben is megadatott, hogy testközelből kövessék figyelemmel a gödöllői eseményeket, és beszámoljanak a jelentősebb történésekről.
Az Európai Unió 27 tagállamának miniszterei közül szinte mindenki megfordult a gödöllői kastélyban, az informális tanácskozásokon. Kordonváros épült településünkön, és voltak kiemelt biztonsági fokozatú események is. Elég, ha csak a belügyi-, a honvédelmi- vagy a külügyi tárca vezetőinek találkozóira gondolunk.
A legnagyobb horderejű összejövetel a június 7-én zárult Ázsia-Európa Találkozó (ASEM) külügyminiszteri értekezlete volt, amit villámcsapás szakított félbe. Pont akkor, amikor Orbán Viktor miniszterelnök szónokolt.
Hazánk európai uniós soros elnöksége alatt egy másik gödöllői létesítmény is jelesre vizsgázott. A 2010 végére megújult Művészetek Háza – mint sajtóközpont – kiváló házigazdája volt a tárgyalások után, sok esetben politikai nagyágyúk részvételével lezajlott nemzetközi sajtótájékoztatóknak.