Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Július 1-jétől tizenegy és fél éven át, azaz, 2022. december 31-ig – tehát, legalább két választási cikluson keresztül – a váci székhelyű SERVITUM Reklám Kft. használatába kerülnek a gödöllői közterületi reklám- és hirdetőfelületek. A már meglévők és az ezt követően létesítendők is.
A gödöllői képviselőtestület tagjai erről május 19-i tanácskozásukon döntöttek. A váci vállalkozás a város közterületein lévő és a jövőben kihelyezésre kerülő kandeláber oszlopokon elhelyezett reklámtáblákat, európai szabvány méretű óriástáblákat, illetve hirdetőhengereket, valamint egyéb, közterületi reklámhordozókat és hirdető-berendezéseket vesz használatba.
Ennek ellentételezéseként a cég közterület-használati díjat fizet a helyi önkormányzatnak, aminek induló mértéke nettó 1.430 forint/négyzetméter havonta. Mindez az első négy évben nem vonatkozik azokra a hirdetőhengerekre (a terv szerint 70 darab), amit a hét éve alapított SERVITUM Kft. a későbbiekben, három lépcsőben, a lakossági igények és a kihasználtság függvényében saját költségén telepít majd Gödöllő különböző, döntően frekventált pontjaira.