Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Korábbi emlékek alapján feltételezhető volt, hogy egy 1944 decemberében elhunyt német katona jeltelen sírját rejti a föld az uralkodónőről elnevezett parkban, Erzsébet királyné gödöllői szobra mögött. Ma délelőtt megtörtént a terület feltárása.
A jókora földmunkát igénylő kutakodás eredményeként kiderült, részben tévesek azok a lakossági visszaemlékezések, hogy öt, a Kossuth Lajos utcai harcokba elesett német katonát temettek el visszavonuló társaik a viszonylagos nyugalmat jelentő Erzsébet-parkban. A feltárást végző szakemberek mindössze egy személy földi maradványait találták meg, aki feltehetőleg tisztként, vagy altisztként szolgált a páncélgránátos hadosztály kötelékében.
Erre a fennmaradt dögcédulából és a váll-lapból lehet következtetni. A ponyvába csavart csontok mellett több használati tárgy (kulcs, karóra, cigaretta szipka, pénzérmék) is előkerült. Az exhumált testrészeket a budaörsi katonai temetőbe szállították, ahol végső nyugalomra helyezik majd a német katona földi maradványait.A német kormány által finanszírozott feltárás nem befolyásolja az Erzsébet-parkban folyó rekonstrukciós munkálatokat. A költségekhez a Meizner Sándor vezetésével működő Gödöllői Német Nemzetiségi Közhasznú Egyesület egy órányi gépi munkadíjjal járult hozzá.