Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Hiába, a szabály, az szabály. A januártól Tarnai Richárd vezetésével működő Pest Megyei Kormányhivatal szerint mindenképpen az.
A szervezet irányítója levélben értesítette a városvezetést, hogy a gödöllői képviselőtestület a tavaly októberi alakuló ülésén szabálytalanul állapította meg Gémesi György polgármester havi illetményét, mivel Gödöllő első emberének nem bruttó 521.800, hanem 25 forinttal kevesebb, azaz, csak 521.775 forint jár havonta.
Ráadásul, Gémesi első számú helyettese, Pintér Zoltán alpolgármester jussával kapcsolatosan is talált kifogásolnivalót a regionális kormányhivatal: az ő esetében visszavonatták a részére október 3-a és 14-e közötti időszakra esően megítélt és jogosulatlanul felvett fizetést.
A gödöllői önkormányzat tagjai február 3-i ülésükön eleget tettek a törvényességi kifogásban foglaltaknak, és korrigálták a bagatell jelzővel illethető „mulasztást”. Az érintettek pedig bejelentették, hogy teljesítik visszafizetési kötelezettségüket.
Egyet azonban talán figyelmen kívül hagytak a városatyák. Nevezetesen azt, hogy az illetmény összegének módosítását követően a polgármestert megillető 30 százalékos költségátalány mértéke is csökken. Ha jól számoltunk, egészen pontosan 7 forint 50 fillérrel havonta…