Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Egyes sajtóértesülések szerint a Fővárosi Főügyészség vádat emelt Papp István, az Országos Munkaügyi és Munkavédelmi Főfelügyelőség (OMMF) egykori elnöke és több vezetőtársa ellen.
A Nemzeti Nyomozóiroda munkatársai által 2008 decemberében őrizetbe vett személyek többrendbeli, hivatalos személy által elkövetett közokirat-hamisítás és hivatali visszaélés miatt felelhetnek tetteikért a bíróság előtt, miután a – gyanú alapján – munkaügyi szabálytalanságok miatt elmarasztalt cégeknek korábban olyan hamis igazolásokat állítottak ki, amik felhasználásával a vállalkozók közbeszerzési pályázatokon indulhattak és állami támogatásokat igényelhettek.
Az ügynek több szálon is van gödöllői kötődése. Ezek közül az élre kívánkozik, hogy Papp István 1983 és 1990 között a város tanácselnöke volt. Az 1983-ban megszerzett közgazdász diplomáját követően, 1995-ben sikeresen végezte el a Gödöllői Agrártudományi Egyetem emberi erőforrás menedzseri szakát. Településvezetőként hatékonyan segítette az időközben megszűnt Gödöllői Sport Club szakosztályainak munkáját.