Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Amit a vitaminszedésről fontos tudni 2025-09-22 11:21:22 Sokan megelégszenek annyival, hogy beszedik az étrend-kiegészítőket, ám azzal már nem törődnek, hogy valójában mi is történik a kapszulákkal a szervezetükben
Hogyan erősíthető és kímélhető a szívünk? 2024-09-05 08:38:39 A modern életvitel és a stresszes mindennapok azonban komoly terhelést rónak a „szervezetünk motorjára”
A masszírozókövek szerepe a szépségápolásban 2024-09-03 08:39:22 Használatukkal egyensúlyba hozhatjuk szervezetünk energiaáramlását, megszüntetik az energiablokkokat, és serkenthetik a vérkeringést