Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Mit kell tudni egy zár belső rajzáról? 2024-03-15 11:31:56 A műszaki rajzok igen részletesek és fontos információkat tartalmaznak. A legtöbb esetben sokkal több adat is kerül rájuk, mint szükséges
Digitális rajzok készítése rajzkesztyűvel 2021-12-13 18:24:37 Előnye, hogy nem csak a súrlódást gátolja, de különleges anyagának köszönhetően képes tisztítani is a képernyőn található szennyeződéseket