Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Ezt kell tudnod az almás okosóra szíjakról! 2023-01-13 12:44:33 Használatuk, cseréjük egyszerű, a variációs lehetőségek határtalanok, így itt az ideje, hogy beszerezd a legújabb kiegészítőt
Okosóra minden alkalomra 2022-06-14 08:21:45 A számos előnyös tulajdonság mellett az is kedvező, hogy könnyen cserélhetjük a szíjat, így akár alkalomhoz illően változtathatjuk meg kiegészítőnk külsejét
Melyik okosórát válasszam? 2020-01-20 16:47:21 Hírportálunk olvasóinak is ideje közelebbről megismerni ezt a hasznos kiegészítőt. Ehhez nyújtunk segítséget