Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
A perovszkit napelem jelentheti a jövőt 2025-06-19 18:35:02 Az elnevezés egy speciális kristályszerkezetet jelöl, ami különösen kiemelkedő fényelnyelő tulajdonságokkal rendelkezik
A technológia hatása a digitális játékok jövőjére 2025-03-13 17:51:55 Az MI egyre intelligensebb és realisztikusabb játékmenetet kínál, a blokklánc biztonságos és átlátható tranzakciókat tesz lehetővé
A prémiumminőségű alumíniumkerítéseké a jövő! 2024-07-26 12:35:37 Napjainkban egyre többen teszik le a voksukat a gondozásmentes alapanyagok mellett, és választják a kevesebb karbantartást igénylő megoldást