Gödöllői szemszögből nézve minden bizonnyal a hónap híre volt, hogy 40 milliárd forintos – részben OTP Banki, részben kormányzati – támogatás szolgálja a Gödöllői Királyi Kastély átfogó felújítását. A nem mindennapi finanszírozási konstrukcióval megvalósuló beruházás-sorozat kapcsán számos dezinformáció (szalonképesebben: tévhit) látott napvilágot, főleg a közösségi oldalakon megjelent hírek kommentjeiben. Azt gondoltuk néhány tény(adat) tisztázásra szorul, ezért dr. Ujváry Tamást, a gödöllői műemlék-együttest működtető gazdasági társaság ügyvezető igazgatóját kértük meg arra, hogy segítsen eloszlatni az olvasói és kommentelői „félreértéseket”.
Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Öt év után végre strandoltunk a nyáron! 2016-10-26 10:32:48 A SZIE Sport Kft. illetékesei szolgáltatás-bővítést és további fejlesztéseket ígérnek a gödöllői fürdőhely 2017-es szezonjára
Strandot Gödöllőnek – egy kis segítséggel 2016-06-22 16:47:57 Minden jel arra utal, hogy a nyár derekától négy év után újra kinyit a felújított és átalakított egyetemi fürdőhely
Visszatérhet az élet az egyetemi strandra 2014-06-30 17:25:14 Balázs Zoltán, a GEAC ügyvezető elnöke egy interjúban úgy fogalmazott: az uszoda megépítéséig szeretnék újra üzemeltetni a fürdőhelyet
Komisz nyár, milliós kár 2011-08-24 17:53:16 Kérdésessé vált, hogy érdemes-e közpénzt ölni a település egyetlen, szabadtéri fürdőhelyébe