Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Letarolták… 2017-08-07 10:16:40 Minek eshetett áldozatul a gödöllői Városháza lebontott épülete? Sokan feszegetik: volt-e vagyonvesztés?
Homokszem a gödöllői demokráciában 2015-11-24 15:39:00 Nehezményezik a Szót kérünk a közjóért Egyesület tagjai, hogy a képviselők válaszra sem méltatták nyílt levelüket a kommunális adó bevezetése ellen