Idestova 114 éve, 1911. november 25-én indult meg a HÉV-közlekedés Gödöllőn. A ma már H8-as jelzésű gödöllői HÉV-vonal első, villamosított szakasza a budapesti Keleti-pályaudvar és Cinkota között szállított utasokat. Később Kerepes lett a végállomás, majd átadták a forgalomnak a Kerepes és a gödöllői MÁV-állomás közötti, 12,8 kilométer hosszúságú szakaszt. A villamos- és gőzüzemre egyaránt berendezett pályatest felépítményét 30 kilogramm/folyóméter tömegű sínekből építették és 12 tonna tengelyterhelést engedélyeztek rajta. Érdekesség, hogy a „villanyos” eredetileg kék színű volt, zöldre az 1933-as cserkész-világtalálkozó idején festették.
Lesodródott az útról és fák közé hajtott egy kisbusz szeptember 7-én, a reggeli órákban az M3-as autópálya 23-as kilométerénél, Mogyoród közelében. A buszban hét ember utazott. A gödöllői hivatásos tűzoltók áramtalanították és átvizsgálták a járművet, megtisztították a kisbusz környezetét, segédkeztek a mentőszolgálat szakembereinek, majd biztosították a helyszínt. A műszaki mentés ideje alatt az érintett útszakaszt lezárták. – közölte hírportálunkkal Csámpai Attila, a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság szóvivője. Fotó: Gödöllő HTP
Rendőrségi információk szerint a balesetet szenvedett kisbuszban utazók közül csak a sofőr nem sérült meg, a többiek egészségügyi (kórházi) ellátásra szorultak. Úgy tudjuk, öten szenvedtek súlyosnak minősíthető sérülést.