Miért éppen erre a gödöllői körforgalom-építésre áldoznának közpénzt?
 A február 16-án elfogadott 2023-as gödöllői költségvetésben 500 millió forintot nevesítettek a helyi közlekedési infrastruktúra felújítására. Ebből a keretösszegből jutna a Bajcsy-Zsilinszky Endre utca – Szőlő utca – Szilhát utca találkozásánál kialakítani tervezett körforgalom megvalósítására.
  Egy, csaknem öt évvel ezelőtt készült közlekedési koncepcióban négy olyan csomópont kialakítását, átépítését javasolták a szakemberek, amik biztonságosabbá és rugalmasabbá tehetik az adott településrész közúti forgalmát.  Az indítványozott projektek közül kettő már megvalósult (a Tessedik Sámuel utca – Szabadság út csomópont, illetve a Szőlő utca – Szent János utca – Röges utca körforgalmú csomópont), a harmadik fejlesztés pedig a fent említett hármas útkereszteződés körforgalmúsítása lenne.
  Április 5-én, az érintett ingatlan-tulajdonosok meghívásával konzultációt tartottak a fejlesztésről, valamint az annak megvalósulása után életbe lépő, döntően a helyszín közvetlen közelében lévő boltok, szolgáltató egységek megközelítését korlátozó és a parkolóhelyek számának csökkenését egyaránt eredményező változásokról.
  A konzultációra invitáló levélben – mások mellett – megfogalmazták, hogy a szóban forgó fejlesztés azért fontos, mert ez a „három STOP-táblás” csomópont a „szakemberek által is a város egyik leginkább balesetveszélyesnek tartott” kereszteződése. Amennyiben a fejlesztés megvalósul – olvasható a levélben – a csomópont „nem csupán a gépjárművel közlekedők számára válik biztonságosabbá, hanem mind a gyalogosok, mind az egyéb közlekedési eszközt használók esetében is”.
  A szakemberek által korábban készített elképzelés szerint a tervezett körpálya 6 méter széles lenne, amihez K-formájú szegéllyel egy 2 méter széles járható térkő gyűrű csatlakozna, továbbá: a középsziget parkosítható lenne. Szűk öt esztendővel ezelőtt a beruházás becsült költségigénye megközelítőleg 42,4 millió forintra rúgott. Nyilvánvaló, hogy a költségbecslés óta eltelt időszak kedvezőtlen gazdasági és inflációs hatásai miatt a körforgalom megépítése napjainkban az akkori összeg többszöröséből oldható meg.
  Látva a terveket, kizárható, hogy a fejlesztést érdeksérelem nélkül végre lehet hajtani. Emellett az sem tisztázott pontosan, hogy mitől rejt kiemelt és/vagy sok másiknál nagyobb balesetveszélyt magában a torkolat… 
  | 
	Kulturális programok a gödöllői kastélyban 
	 
	
 
Kamerák előtt Gödöllő és a környező települések sportolói  
 
 |